هنرستان کار دانش جدلی زاده اردستان

امکانات، توانمندی ها و چشم اندازهای آینده

هنرستان کار دانش جدلی زاده اردستان

امکانات، توانمندی ها و چشم اندازهای آینده

گزارش بازدید(6)

امروز، دوشنبه مورخه ی 23 / 7 / 97  از عملکرد و وضعیت آموزش های مهارتی هنرجویان هنرستان، بازدید بعمل آمد.

در ابتدا در جلسه ای با حضور ریاست محترم مرکز، جناب آقای مددی و آقای اعتدالی، مربی محترم رشته برق ساختمان، موضوع کتب دروس مهارتی بعنوان مبنای تدریس مربیان محترم مرکز، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نظر به اینکه جهت دانش آموزان پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم رشته های برق ساختمان، تعمیر موتور و برق خودرو، جوشکاری برق و نقشه کشی ساختمان،  خرید کتب دروس عمومی و مهارتی از طریق مراجعه به   سامانه ی فروش و توزیع مواد آموزشی   ، انجام و اکثر کتب مربوطه، دریافت و بین آنها توزیع گردیده است، مقرر گردید که کتب دروس مهارتی توزیع شده بین دانش آموزان، بعنوان مبنای تدریس مربیان محترم مرکز قرار گیرند.


  


در این رابطه جدول دروس هر رشته بر اساس مجموعه ی نهم آموزش و پرورش و اطلاعات پورتال سازمان فنی حرفه ای ( سامانه ملی استاندارد مهارت )، مورد مداقه و بررسی قرار گرفتند.

هدف از این نوع پیگیری ها، بحث و بررسی ها، این است که کتب دروس مهارتی که دانش آموزان برای تهیه آنها متحمل پرداخت هزینه می شوند، مورد استفاده قرار گرفته، دانش فنی لازم را جهت تسهیل در اخذ مدارک مهارتی و قبولی در آزمون های مربوطه سازمان سنجش، بدست آورند.

همچنین در این جلسه، موضوعات زیر، طرح و بررسی قرار گرفتند.

1- در برنامه ی هفتگی هنرستان،  روزهای سه شنبه هر هفته، برای آموزش های مهارتی دانش آموزان یازدهم برق ساختمان ، حسب هماهنگی های لازم با مرکز فنی حرفه ای، در نظر گرفته شده بود. مرکز بدون اطلاع و بدون انجام هماهنگی های لازم، این آموزش را به روز پنجشنبه تغییر داد که موجب اعتراض دانش آموزان واقع گردید.

بر اساس توضیحات آقای مددی مبنی بر توافق با دانش آموزان این رشته، اینکه مقرر شده آموزش های مربوط به این روز، در ادامه ی آموزش های روز چهارشنبه و تا ساعت 14:30 انجام شود.

در این رابطه و بدلیل تعطیل بودن دانش آموزان در روزهای سه شنبه، آقای مددی، اعلام نمودند: مرکز آمادگی دارد برای این دسته از دانش آموزان، در زمینه کشاورزی، دوره مهارتی رایگانی را ایجادو برگزار نماید. این دوره مهارتی می تواند یکی از آموزش های مهارتی در زمینه ی پرورش گیاهان داروئی، کشت زعفران و سایر موارد مربوط به خوشه کشاورزی بر اساس اعلام علاقمندی دانش آموزان باشد.


 2- هر ساله تعدادی از نیکمت های کلاسی بدلیل شکستگی و یا خرابی هائی که پیدا می کنند، غیر قابل استفاده و اسقاط می شوند. با آقایان مددی و توکلی (مربی محترم رشته جوشکاری برق) صحبت شد که سازوکارها و تدابیری اتخاذ شوند که بتوانیم با استفاده از توان مهارتی دانش آموزان، نسبت به ساخت برخی اقلام فلزی مورد نیاز مدرسه، ادارات و در سطح وسیع تر و بالاتر، تولید انبوه و فروش، با استفاده از این نیکمت های بلااستفاده، اقدامات مفید و سازنده ای داشته باشیم.

مقرر گردید که هماهنگی های لازم صورت گیرند تا آقای توکلی با حضور در مدرسه، ضمن بازدید از نیمکت های اسقاطی موجود و انجام بررسی های مربوط، راهنمائی نمایند تادر این رابطه، تصمیمات لازم اتخاذ گردند. 

حداقل این خواهد بود که بتوانیم نمایشگاهی از دستاوردهای دانش آموزان در سال جاری تحصیلی، دایر نمائیم. ان شاءالله.


3- برای دانش آموزان رشته برق ساختمان، ساخت چراغ های ال ایی دی، مطرح گردید.

 

*.. در ادامه باتفاق آقای مددی از سالن برگزاری آزمون های آنلاین و دانش آموزانی که مشغول آزمون بودند، بازدید گردید.


سپس با حضور در کارگاه های آموزش های مهارتی مربوط به رشته های برق ساختمان، تعمیر موتور و برق خودرو، جوشکاری برق و نقشه کشی ساختمان از نزدیک در جریان فعالیت های مهارتی دانش آموزان، قرار گرفته، برخی موضوعات و مشکلات ایشان، طرح و بررسی گردید.


دانش آموزان برق ساختمان:


این گزارش در حال تکمیل شدن است...   

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.