هنرستان کار دانش جدلی زاده اردستان

امکانات، توانمندی ها و چشم اندازهای آینده

هنرستان کار دانش جدلی زاده اردستان

امکانات، توانمندی ها و چشم اندازهای آینده

کیست حسین را یاری کند

«کیست حسین را یاری کند» نام طرحی بود که به همت فرمانده محترم بسیج دانش آموزی هنرستان جدلی زاده اردستان در روز چهارشنبه مورخه 11 / 7 / 97  از ساعت 10 صبح تا 11:30 در محل نمازخانه ی هنرستان با شرکت دانش آموزان پایه های دهم و دوازدهم هنرستان، بانضمام دانش آموزان پایه نهم دبیرستان دوره اول اندیشه، با شرکت تنی چند از مدعوین محترم، برخی مسئولین شهرستان، برگزار گردید.

در ابتدا با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم با صدای دلنشین قاری محترم، همکار گرامی و ارجمندمان، جناب آقای محمد قلع گر زاده ( معاونت محترم اجرائی هنرستان) ، مراسم آغاز، سپس مدیر جدید هنرستان، طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم و گرامیداشت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، به طرح موضوعات مربوط به هنرستان پرداخت.(متن سخنرانی در ادامه همین مطلب).

در ادامه حاج آقای موسوی به بیان و تشریح پاره ای موضوعات شنیدنی در خصوص قیام امام حسین (ع) نموده، مراسم با نوحه سرائی و سینه زنی حاج آقا صابری ادامه یافت.

در پایان، ضمن پذیرائی، فرماندهی محترم بسیج دانش آموزی، برادر عزیز، جناب آقای واحدی فر، ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین و دانش آموزان، جوایزی به پرسنل اداری هنرستان، به پاس همراهی ها، اهدا نمودند. 

گزارش تصویری در ادامه...


 

 متن سخنرانی مدیر جدید هنرستان کاردانش جدلی زاده اردستان


باسمه تعالی

متن سخنرانی مدیر هنرستان کاردانش جدلی زاده اردستان در مراسم بسیج هنرستان، طرح: کیست حسین را یاری کند؟

سلام علیکم،

بسم الله الرحمن الرحیم

زمزمه می کنیم:

 *.. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا خِیَرَةَ اللَّهِ و َابْنَ خِیَرَتِهِ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ و َابْنَ سَیِّدِ الْوَصِیّینَ.

*.. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ فاطِمَةَ ، سَیِّدَةِ نِساَّءِ الْعالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا ثارَ اللَّهِ وَ ابْنَ ثارِهِ وَ الْوِتْرَ الْمَوْتُورَ.

*.. اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ عَلَی الاَْرْواحِ الَّتی حَلَّتْ بِفِناَّئِکَ ، عَلَیْکُمْ مِنّی جَمیعاً سَلامُ اللَّهِ اَبَداً ما بَقیتُ وَ بَقِیَ اللَّیْلُ وَ النَّهارُ.

با سلام و با عرض ادب و احترام به حضور شما عزیزان گرانقدر، از اینکه افتخار دادید تا در این مراسم باشکوه، در خدمتتان باشیم، ممنون و سپاسگزاریم.


استحضار دارید که در دوران بروز انواع هجمه های علمی، فنی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی دشمنان اسلام و مسلمین، قرار گر فته ایم.


تبیین و تحکیم بنیان های اعتقادی و باورهای دینی، از طریق نشر معارف علوی، خاصه برای قشر دانش آموز، از عوامل مهم و تاثیرگذار در حفظ و حراست از کیان ایرانی- اسلامی ماست و طرح بسیج دانش آموزی با عنوان « کیست حسین را یاری کند» که با پیگیری های مجدانه ی فرمانده محترم بسیج دانش آموزی هنرستان کاردانش جدلی زاده اردستان، برادر عزیز، جناب آقای واحدی فر، در حال اجرا است، اقدامی در این زمینه می باشد.

در راستای اهداف برگزاری این مراسم، اجازه می خواهم که به طرح پاره ای موضوعات و مسائل بپردازم.

یکی از موضوعات مهم در باب اشتغال، آمار بالای بیکاری و مهمترین مشکل، رویکرد نادرست اقشار جامعه، نسبت به شاخه ی کاردانش می باشد.

امروزه تفکر غالب، تفکر غلط کسب شغل پشت میزنشینی و بدتر از آن، ترویج این طرز تفکر، با بی توجهی به هنرستان کاردانش می باشد.

در این هنرستان، 89 دانش آموز در سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم در رشته های برق ساختمان، تعمیر موتور و برق خودرو، جوشکاری برق و نقشه کشی ساختمان، به تحصیل و کسب آموزش های مهارتی اشتغال دارند.

در سال تحصیلی جدید، رشته تعمیر موتور و برق خودرو، بدلیل عدم امکان مرکز فنی حرفه ای اردستان، مبنی بر تامین مربی خبره و کارآزموده ی مورد نیاز در طرح برون سپاری هنرستان، حذف و موجب اعتراض شدید دانش آموزان و خانواده هایشان گردید.

اما چه چاره که از قرار مسموع، سال ها قبل، هنرآموزی بعنوان مربی این رشته، با استفاده از سهمیه استخدامی شهرستان، به استخدام رسمی مرکز در آمده و بعد از مدتی به اصفهان انتقال یافته و تلاش های روسای مرکز فنی حرفه ای اردستان، یکی بعد از دیگری، جهت بازگرداندن وی، بی نتیجه بوده است.

موجب امتنان خواهد بود که مسئولین محترم، در این رابطه با بذل توجه ، بیش از پیش، تنها هنرستان کاردانش پسرانه شهر را، مورد لطف و عنایات موثر و سازنده ی خود قرار دهند.

دانش آموزان مهارت دیده ی این هنرستان، در رشته های مذکور، می توانند کمک رسان و گره گشای فعالیت های عمرانی ادارات، سازمان ها و دوایر دولتی شهرستان بوده، موجب تقلیل هزینه ها شوند.

امیدواریم که در سال تحصیلی جدید، مسئولین محترم، چتر حمایت های مادی و معنوی خود را با هدف کاهش بیکاری در آینده ی پیش رو و افزایش رونق اقتصاد شهری، برای این هنرستان بعنوان سرچشمه ی پرورش نیروی کار و کارآفرینان  آینده ای نزدیک ، باز و گسترش دهند.

*.. بدلیل فراهم بودن شرایط، فصلی از مهربانی ها را با اجرای طرح انجمن خیرین کار و دانش در دست اقدام داریم و در این راستا، طرح تغذیه رایگان دانش آموزان را در برخی از روزهای هفته در قالب ارائه ی یک میان وعده ی غذایی ساده، از ابتدای این هفته شروع کردیم.

ان شاء الله، عزیزان دلم، حاضرین در این مراسم باشکوه، بدلیل طرح برخی مباحث شفاف و پرداختن به ریشه های اصلی اکثر موضوعات مطرح، بر بنده ی حقیر، خرده نگیرند، پیامبر عظیم الشان اسلام ( صلوات الله علیه) می فرمایند:

لا معاش له، لا معاد له.

معاش مرز حیطه های جسمی، روانی و اجتماعی را در نوردیده و از طرفی، التفات و توجه به بر طرف نمودن مسائل و مشکلات موجود را می توان بعنوان گام مهم دیگری در راستای رشد و شکوفایی معارف دینی مدنظر قرار داد.

 

تعجیل در فرج آقا امام زمان، ترویح روح پرفتوح امام راحل عظیم الشان، سلامتی مقام معظم رهبری و کلیه خدمتگزاران اسلام و مسلمین، از صدر تا ذیل و سلامتی خودتان، صلواتی عنایت فرمائید.

والسلام علیکم و رحمت اله و برکاته


گزارش تصویری:





















نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.